Jaké jsou vaše ctnosti?
Na to odpovídá další z testovaných metod projektu Identifikace a rozvoj potenciálu znevýhodněných dětí na ZŠ. Tentokrát se bavíme o metodě VIA Institute on Character, což je zkratka pro Values In Action (silné stránky v akci). Naše skvělé učitelky po školení již ví, jak s metodou začít ve svých třídách a jsou nadšené.
Konečně vím, jak pracovat s kladnými vlastnostmi dětí. Umím je pojmenovat. Je to pro mě taková úleva! Naproti neustálému sledování chyb je to úplně jiný přístup.
Terka
Díky podpoře Active Citizens Fund a odbornosti a jazykovému umu Mgr. Gabriele Mácové, MBA jsme mohli metodu přinést poprvé do českých základních škol.
Jak školení VIA – Values in Action probíhalo?
Na začátek jsme si vyslechli osvěžující zjištění z výzkumů a praxe amerického psychologa Martina E. P. Seligmana a jeho modelu osobní pohody PERMA. Ten se totiž považuje za jednoho ze zakladatelů moderní Pozitivní psychologie, ze které metoda VIA vychází. Jak o pozitivní psychologii mluví sám Seligman se můžete podívat níže.
Test ctností pro dospělé a děti
Metoda VIA přináší možnost testování formou dotazníku. Ten je jak pro dospělé, tak pro děti od 8 let. Díky dotazníku máte jednoduchý přístup k výsledkům, jaké ctnosti jsou u vás nejsilnější.
Kartičky ctností
Abychom dostali do rukou i jinou možnost, jak s metodou VIA a ctnostmi ve třídách pracovat, dostali jsme kartičky všech ctností v českém jazyce, což je pro fungování na 1. stupni žádoucí. 🙂 Jak se návrh práce s kartičkami osvědčí ve třídách, a jaké další aktivity vzniknou, o to se s Vámi rádi podělíme v brožuře best practice, která bude finálním výstupem projektu.